logowanie

Marki historyczne
Przedstawiamy Państwu marki, które od dziesiątków lat współtworzą historię i tradycję piór wiecznych. Znaczna część firm od lat obecnych na światowym rynku, jak również tych młodszych, mniej znanych, oprócz swych sztandarowych produktów zaczęła wytwarzać dodatkowo również przybory piśmiennicze. Taka sytuacja powoduje, iż producentów piór przybywa z roku na rok. Przy wyborze Marek Historycznych staraliśmy się więc kierować ich przynajmniej piętnastoletnim doświadczeniem oraz znaczącym wkładem w rozwój piór wiecznych, jaki miały te szacowne manufaktury.
Waterman od 1883 r.

Graf von Faber Castell - 1761 r.
"Od samego początku, moją najważniejszą ideą, był nieustanny wzrost jakości produktów, tak by mogły być najlepsze na całym świecie"
Baron Lothar von Faber (1817-1896)
Założyciel firmy, ojciec współczesnej jakości ołówków
oraz pierwszy sprzedający produkty pod firmową nazwą.


Założona w 1761 roku niemiecka firma Faber-Castell jest jedną z najstarszych produkujących instrumenty piśmienne.

Specyfikacja marki:

  • Marka rozpowszechniona na całym świecie
  • Największe doświadczenie w produkcji ołówków w skali światowej
  • Instrumenty piśmienne z charakterem
  • Funkcjonalność
  • Jakość wykonania
  • Klasyczny wygląd i naturalne materiały
  • Charakterystyczny, Idealny ołówek, produkt, którym szczyci się firma Graf von Faber Castell. Jest to instrument piśmienny z charakterem w ekskluzywnym wyszukanym formacie. Skuwka wykonana z platerowanej platyny z wmontowaną temperówką i gumką. Mała dodatkowa osłonka na gumkę oraz sprężynujący klip. Korpus ołówka wykonany z intensywnego czarnego hebanu, który jest ekstremalnie twardy i trwały (pochodzenie: Nigeria lub Kamerun).

    Elementy wyróżniające markę:

  • Charakterystyczna, masywna, srebrna skuwka oraz sprężynujący klip.
  • Klasyczny ołówek.
  • Pióro roku.

    Najsłynniejsze serie:

  • Przede wszystkim charakterystyczny dla marki Graf von Faber Castell Ołówek z typową dla firmy skuwką: klasyczny wygląd, rękodzieło, naturalne materiały, szlachetny metal, wysoka funkcjonalność.
  • Pióra Roku - pióra wieczne wykonane przy użyciu specjalnie wyselekcjonowanych materiałów (Pióro Roku 2004 ) bursztynowy korpus, Pióro Roku 2005 - korpus pokryty skórą płaszczki, Pióro Roku 2006 ( korpus wykonany z drewna hebanu oraz kości kłów mamuta). Limitowane edycje piór wiecznych produkowane jedynie w jednym roku, opatrzone specjalnymi certyfikatami.

    Odbiorca:

    Ludzie poszukujący instrumentów piśmiennych z charakterem, wyrażających osobowość (nie tylko funkcjonalność). Jakość wykonania ma dla nich duże znaczenie,szukający odmiany od sztampowych rozwiązań.



  • Cross - 1846 r.
    Richard Cross był jednym z najaktywniejszych uczestników historii piśmiennictwa. Łącząc pomysłowość, praktyczność, nowoczesność z pięknem , jakie umożliwia manufaktura jubilerska, stworzył dzieła szczycące się ponad 150-letnim uznaniem.


    Richard Cross & Sons

    Jest rok 1846. Richard Cross z coraz większym sukcesem sprzedaje swoje produkty we własnym warsztacie w Lincoln w Rhode Island. Ogromne zainteresowanie wykonywanymi na zamówienie przyborami piśmienniczymi skutkuje w oficjalnym otwarciu nowej firmy pod nazwą Cross Pencil Company. Ogromny wzrost obrotów, coraz większe zainteresowanie ręcznie wykonywanymi ołówkami nie powstrzymuje jednak Richarda przed kolejnymi wynalazkami, które na zawsze zapiszą się w historii piśmiennictwa. 1870 rok przynosi jeden z pierwszych przełomów na rynku światowym. Wówczas też wynaleziony zostaje prekursor współczesnego długopisu- stylograf Cross'a, który radykalnie zmienia bieg historii artykułów piśmienniczych. To zwiastun przyszłości, nowoczesności, oraz początków przyrządu z własnym zbiornikiem atramentowym. Pióro gęsie, ołówek zostają zepchnięte na dalszy plan, a ich miejsce na stałe zajmuje nowy produkt. W roku 1876 stylograf staje się oficjalnym narzędziem wykorzystywanym przez US Mail. W międzyczasie (1872 rok) do sukcesów ojca dołączają Henry i Alonzo Townsend Cross. Niestety, nie na długo. Po zaledwie rocznym funkcjonowaniu firmy Richard Cross & Sons, z powodu śmierci Henry'ego, nazwa zostaje ponownie zmieniona na Richard Cross & Son. Kolejne lata działalności całkowicie angażują ojca i syna w dalszy rozwój firmy. Zamiłowanie Alonzo Crossa do tworzenia odziedziczone po ojcu, bardzo szybko uwidacznia się w wynalazkach, jakie wychodzą spod jego ręki. To właśnie dzięki niemu powstaje pierwsze auto napędzane parą. To także jemu przypisywany jest kolejny sukces firmy.


    Renoma, jakość, niepowtarzalność

    Jest rok 1873, Alonzo po raz kolejny wykorzystuje pasję tworzenia. Wraz z ojcem wprowadza na rynek pierwszy mechaniczny ołówek o nazwie Propel-repel, który przynosi firmie Richard Cross & Son reputację, oraz nieporównywalnie większy wzrost sprzedaży. Produkty marki Cross zyskują rozgłos. Do roku 1879 firma ma już 21 oficjalnie opatentowanych wynalazków. W roku 1880 jedyny syn Richarda Crossa przejmuje zarządzanie firmą, oraz stopniowo, aczkolwiek z wielkim sukcesem, wprowadza artykuły piśmiennicze marki Cross na rynek europejski. Oryginalność, kreatywność stanowią nieodłączny element każdego produktu. Deklarowana przez firmę jakość oferowanych instrumentów piśmienniczych to cecha, która nie tylko potwierdzona zostaje dożywotnią gwarancją producenta, ale także stanowi novum na rynku artykułów piśmienniczych.


    A.T. Cross Company

    Ogromny sukces, niezaprzeczalna jakość, oryginalność, oraz marka Cross trafiaja w nowe ręce. 1915 rok to kolejne narodziny firmy, która ponownie zmienia nazwę, oraz właściciela. Zasłużony twórca sukcesu Alonzo Townsend Cross przekazuje rodzinny skarb swojemu najlepszemu sprzedawcy Walterowi R. Boss. W hołdzie wielkiemu człowiekowi, który stworzył podwaliny ówczesnego sukcesu, firma po raz kolejny zmienia nazwę na A. T. Cross Company ( Alonzo Townsend Cross). Od tego czasu będzie nieustannie wpływać na dalszy bieg historii artykułów piśmienniczych z głównym naciskiem na jakość, oryginalność, niepowtarzalność oraz wszechobecność w życiu codziennym naszych dziadków, nas i naszych wnucząt.


    2006

    A. T. Cross Company to jeden z największych międzynarodowych producentów akcesoriów piśmienniczych oraz zegarków. Jego produkty dystrybuowane są do największych, najbardziej ekskluzywnych sieci oferujących eleganckie upominki. Produkcja niezmiennie od 159 lat odbywa się w Lincoln w Rhode Island, USA. Także do współczesnych czasów nie zmienia się ideologia działania firmy. Analogicznie do lat 80 XIX wieku produkty opuszczające fabrykę dziś łączą w sobie kunszt rzemiosła, wiedzy i jubilerskiego smaku. Dowodem tego są niezwykle popularne współczesne modele, takie jak: ATX, Classic Century, Century II, Verve, Townsend. Historia tworzona przez lata jest historią życia jednego człowieka, który dzięki swojej pasji, wytrwałości, zasiał ziarenko, które do dnia dzisiejszego kiełkuje w postaci nowych eleganckich piór, długopisów i ołówków.




    Pelikan - 1878 r.
    Pelikan jako wynalazca mechanizmu tłokowego jako pierwszy umożliwił nie tylko czyste i łatwe napełnianie pióra, lecz zagwarantował także równomierne spływanie atramentu. Opracowanie każdego przyboru do pisania wymaga zakrojonej na największą skalę procedury wytwarzania i precyzyjnych prac, prowadzonych z dokładnością do setnych milimetra. Podlegają one sumiennemu i dokładnemu opracowaniu i dalszej precyzyjnej obróbce. Wartości takie jak niezawodność, perfekcja i precyzja w najmniejszym szczególe, za które ręczy Pelikan, dla którego sztuka pisania jest jedną z największych wartości dzisiejszych czasów.


    Tożsamość marki - filozofią całej firmy

    Na początku była wizja - wizja, która stała się rzeczywistością. Marką, która w swoich długich dziejach rozwinęła skrzydła, aby wznieść się coraz wyżej i dalej. Zdobyła wielką popularność i sławę jako uosabiająca wartości, które dzisiaj nie są już powszednie. Marka, która wnosi swój mały wkład w indywidualność każdego człowieka. Marka Pelikan, która od wielu lat służy do pisania jak żadna inna. Pelikan ręczy za walory życia, których znaczenie jest indywidualne i osobiste dla każdego człowieka. Pelikan gwarantuje posiadaczowi kulturę pisma o tradycji i skuteczności całych dziesięcioleci. Jest symbolem sztuki rzemieślniczej, jakości i perfekcji i w nie mniejszym stopniu indywidualności.


    Marka Pelikan to filozofia

    Historyczna data 28 kwietnia 1838 roku to dzień, w którym w Hanowerze powstała firma znacząca, lubiana i znana dzisiaj pod nazwą "Pelikan". W tamtych czasach Pelikan sprzedawał tylko farby i atrament. Jednak w toku długiej historii firmy oferta produktów została nadzwyczaj rozbudowana. Rok 1929, to chyba jedna z najważniejszych dat Pelikana, albowiem wtedy to dostarczone zostało pierwsze pióro wieczne - Pelikan 100 - z opracowanym przez Pelikana mechanizmem tłokowym. W ten sposób został położony kamień węgielny pod coraz większy asortyment przyborów do pisania, które stale odzwierciedlały ducha czasu. Wiele z nich wciąż jeszcze można odnaleźć w asortymencie markowych przyborów do pisania Pelikan. Aby wartość minionych dni znów ożyła w dzisiejszych czasach, niektóre kosztowne okazy zostały ponownie wydane w ograniczonym nakładzie jako edycje limitowane.


    Cechy charakterystyczne dla całej kolekcji:

    Najbardziej charakterystycznym elementem wyróżniającym instrumenty piśmiennicze marki Pelikan od dostępnych na rynku jest klip, w który opatrzona została skuwka pióra. Wyglądem swym przypomina dziób pelikana - ptaka, od którego pochodzi nazwa marki. Instrumenty piśmiennicze ze stałych kolekcji charakteryzuje również klasyczna elegancja ukryta w precyzyjnie dobranych materiałach (szlachetne kruszce, cenna żywica pokrywająca korpus piór, serce w postaci mechanizmu tłokowego oraz zwieńczenie pióra - stalówka).


    Najsłynniejsze serie:

  • Krótkie pióra z lat 30 oraz ich reedycje jako serie limitowane np. Orignals of The Time '1931', '1935'
  • Różne modyfikacje serii 100
  • Obecnie: seria Souverän 400, 600, 800 oraz 1000, w szczególności w kolorze zielonym.
  • Ograniczone w ilości, limitowane serie dla uczczenia ludzi(Gaudi), budowli(Colossus of Rhodes), wszechświata(Caelum)




    Parker - 1880 r.
    Od czasu, jak człowiek pierwotny zostawiał znaki swoim palcem, ludzie wynaleźli lepsze sposoby pozostawiania słowa pisanego. Obecnie poszukiwania te są być może najbardziej zaawansowane dzięki jednemu z liderów w branży art. piśmiennych: firmie Parker Pen.

    W Ameryce, przemysł piśmienny oficjalnie powstał w 1809 roku. Ale pióro wieczne, które znamy, powstało dopiero w latach 1880-tych. Wśród tamtych liderów był George Saffort Parker, nauczyciel z Janeasville. Wisc., którego denerwowała niesolidność artykułów piśmiennych, używanych przez jego uczniów.

    By zasilić swoją skromną pensję nauczycielską, Parker wziął dodatkową pracę jako agent w firmie John Holland, produkującej wieczne pióra. Pióra były niesolidne, w jednej chwili spływało zbyt dużo atramentu, by w innej nie dochodziło do stalówki wcale. W każdym razie, Parker poczuł się zobligowany poprawić pióra, które sprzedawał swoim uczniom. Tak więc nabył kilka prostych narzędzi by zgłębić tajniki wiecznego pióra. W trakcie jak studenci uczyli się, mogli oni polegać na swoim nauczycielu, który utrzymywał ich pióra w należytym stanie, liczba sprzedawanych piór wzrastała, chociaż frustracja Parkera przez cały czas wymagała zadośćuczynienia. W końcu, zadecydował, że sam może robić lepsze pióra. Tak też się stało.

    Parker opatentował swoje pierwsze wieczne pióro 10 grudnia 1889. Dwa lata później przystąpił do spółki z ubezpieczycielem W. F. Palmer, a w lutym 1892 połączyli się oni w firmę Parker Pen Co.

    W 1891 Parker opatentował wynalazek zasilany under-overfeed. Był to trzeci patent Parkera osiągnięty w przeciągu 18 miesięcy. W 1893 opatentował jeszcze inny system zasilania, który stał się zwiastunem Lucky Curve.

    Lucky Curve, opatentowany 4 grudnia 1894 roku, miał stać się pierwszym realnym sukcesem dla firmy Parker Pen Co. Tak jak wiele wynalazków Parkera, ten został zaprojektowany by rozwiązać konkretny problem. Problem ten polegał na tym, że pióra noszone w futerale miały atrament w przewodzie doprowadzającym. Kiedy atrament ogrzewał się pod wpływem temperatury ciała, wypływał on do końcówki pióra. Gdy otworzono nasadkę pióra, nadmiar atramentu brudził palce. Lucky Curve Parkera przyciągnęło uwagę, z powodu zastosowania rozwiązania, które całkowicie opróżniało przewód doprowadzający z atramentu.

    Dalsze innowacje produktu w tamtych czasach to rozwój Jointless Pen i nasadki slip-fit. Parker przetransformował Lucky Curve na pióro zasilane oddolnie w 1898.

    Do 1899 Parker z sukcesem sprzedawał pióra ogółowi i siłom zbrojnym. W rzeczywistości to pióro Parkera Jointless Lucky Curve zostało użyte do podpisania traktatu pokojowego, kończącego wojnę Hiszpańsko-amerykańską 10 lutego 1899.

    Do zakończenia stulecia pióra były czymś więcej niż użytecznymi przedmiotami, reprezentowały one status społeczny. Jeśli już potrafiono czytać i pisać, posiadanie pióra wiecznego stało się widocznym symbolem, że posiadacz odbył staranną edukację. Nowe pióro zasilane oddolnie ze złotą końcówką stalówki umożliwiało pokazanie się, ludzie chcieli, aby dostrzegano ich pióra. Sprzedaż Lucky Curve, wspomagana reklamą gwałtownie wzrosła.

    Pomiędzy 1900 a 1915 Parker stworzył ogromną liczbę pięknych piór pokrytych złotem, srebrem, masą perłową, które dzisiaj są kolekcjonowane. Jedną z legend wśród kolekcjonerów jest Parker Snake Pen, z czarnego kauczuku, napełniane pipetą, z wężem ze srebrnego lub złotego kruszcu i zielonymi oczami, wijącym się wokół korpusu i nasadki.

    Parker poczynił także dużą liczbę ulepszeń wiecznych piór, do których należą:
  • rozwój spear-head feed
  • wynalezienie Lucky Curve feed
  • opatentowanie pierwszej bezpiecznej nakrywki
  • opatentowanie klipsu level lock

    Podczas gdy George Parker stale pracował nad udoskonaleniem wiecznego pióra, rozwijał także interes. W 1903, pierwsza zamorska dystrybucja powstała w Skandynawii, dzięki zjednaniu kopenhaskich właścicieli sklepów. Trzy lata później Parker zaprezentował Emblem Pen, zwiastun dla produktów firmy Corporate Markets Division, która wprowadziła emblemat tajnego stowarzyszenia o nazwie Knights of Columbus.

    I wojna światowa spowodowała wysokie zapotrzebowanie wśród żołnierzy zza granicy na przybory, którymi można by pisać do domu podczas chwil spokoju na froncie. W 1917 Departament Wojny zawarł umowę z Parkerem na wyjątkowe pióro Trench Pen. Zaopatrzone było ono w czarne kulki, które zamieniały wodę w atrament w zbiorniku pióra, dając wojakom możliwość przygotowania atramentu na polu boju. Zdarzyło się to w czasie wojny, na której wielu amerykańskich i europejskich żołnierzy po raz pierwszy natknęli się na pióra Parkera.

    W 1918 po raz pierwszy roczna sprzedaż Parker Pen Co. przekroczyła 1 milion $. A w 1919 firma zaczęła budowę 5-cio piętrowego budynku w Janesville, gdzie mieścić się będzie fabryka i biurowiec rozwijającej się firmy.

    Pomimo ogromnego wzrostu, Parker Pen wciąż pozostawał firmą rodzinną. Starszy syn Georga Parkera, Russell, przystąpił do firmy w 1914 a jego syn Kenneth, wstąpił na pokład w 1919, po spędzeniu roku w agencji reklamowej Lord & Thomas. Lata później, przyłączą się do nich wnukowie założyciela, George i Dan. Lata pomiędzy 1921 i 1940 są złotą epoką w historii wiecznego pióra i przemysłu piśmiennego, chociaż wiele firm upadło w czasach Wielkiego Kryzysu, a wszystkie zaznały problemów. Od rozpoczęcia II Wojny światowej, Parker ukazał się jako jeden z amerykańskich liderów, który jest innowacyjny i zdolny do przystosowania się do wymogów epoki.

    Ewidentny wynalazek Parkera powstał w 1921, kiedy firma zaprezentowała śmiałego Parkera Duofolda. To dużych rozmiarów pióro, w żywym pomarańczowym kolorze z wspaniałą złotą stalówką, złamało wszelkie dotychczasowe konwencje. Ale najprawdopodobniej najbardziej szokująca okazała się cena sprzedaży, która wynosiła 7 $ większa niż dotychczasowych piór.

    Chicago okazało się polem testowym, a "Trybuna Chicago" została wybrana jako nośnik ogłoszeń. Załoga 10 sprzedawców prezentowała nowe produkty detalistom. Byli oni wyposażeni w:
  • próbki produktu
  • reprodukcje kolorowego plakatu Duofolda, które rozwieszali w mieście
  • list poświadczający
  • list od Trybuny oświadczający, że Parker podpisał trzy miesięczny kontrakt reklamowy, bez możności jego anulowania.

    W przeciągu tygodnia kolosalna sprzedaż piór przekroczyła ogromne koszty poniesione na trzy miesięczną kampanię reklamową. Nie dalej niż w ciągu 5 miesięcy zainicjowano narodową kampanię.

    Parker Duofold był niekwestionowanym sukcesem. Arthur Conan Doyle posłużył się nim by napisać Sherlocka Homesa. W czasie pisania najsławniejszej powieści detektywistycznej, znalazł także czas by napisać list do Lord Molesworth, członka zarządu Parkera, proklamujący, że " w Duofoldzie, który posiada, znalazł bratnią duszę". Dzisiaj Duofoldy z tamtej epoki są wciąż ulubionymi egzemplarzami dla kolekcjonerów. W przeciągu 4 lat, sprzedaż wzrosła czterokrotnie, do 1926 Duofold uczynił z Parkera lidera w dziedzinie piór. Mała firma z Wisconsin przekształciła się w przedsiębiorstwo o międzynarodowej sławie.

    We wczesnych latach dwudziestych, G. Parker przedsięwziął podróż po Europie, Australii, Indii i krajach orientalnych, która zaowocowała stworzeniem sieci zamorskich dystrybutorów jego produktów. W 1923, Parker stworzył swoją pierwszą fabrykę poza Stanami w Toronto w Kanadzie, a w 1924 w Anglii.

    Chociaż interes kwitł, Parker kontynuował prace nad ulepszeniem produktów. Duofold był wciąż modyfikowany w zakresie nowych rozmiarów i wykończeń. W 1926 Parker zaprezentował nowego Duofolda z plastiku, nazwanego bardziej Permanite niż gumowy. Ta zmiana pozwoliła mu rozszerzyć swoje gwarancje z 25 lat na "wieczność" i ukazać pióro w nowych kolorach włączając Jade Green, Mandarin Jellow i Lapis Blue. Użycie niełamiącego się plastiku umożliwiło zorganizowanie kilku sławnych promocji, jak zrzucenie piór z samolotu i Wielkiego Kanionu, by udowodnić ich niezniszczalność.

    W czasach Kryzysu Parker kontynuował wprowadzanie nowych produktów, by wzmocnić ich pozycję i inwestować w badanie i rozwój. Jednym z najważniejszych produktów, który powstał w latach Kryzysu, był Quink, pierwszy czysty atrament. Odniósł on taki sukces, że jego formuła nigdy nie została zmieniona.

    Dzięki badaniom w latach 20-tych powstało pióro Parker Vaumatic - wprowadzone 1933. Miało ono trzy główne cechy:
  • Rewolucyjny system doprowadzania atramentu, polegający na nacisku próżni a nie zbiorniczka z gumy czy zbiorniczka ściskowego. Ta nowa metoda napełniania eliminowała gniotący się gumowy zbiornik, co wpływało na to, że mógł pomieścić więcej atramentu. W rzeczywistości pojemność atramentu pióra Vacumatic była 102 % większa w porównaniu do Duofolda.
  • Korpus pióra wykonany był z laminowanego plastiku z przemiennymi powłokami czarnymi i perłowymi, co czyniło, że wokół pióra biegły frapujące paski.
  • Po raz pierwszy pojawił się zgrabny klips z kształcie strzałki, zaprojektowany przez nowojorskiego artystę Josepha Platta. Od tej pory stał się on najlepiej rozpoznawalnym znakiem Parkera.

    Publika była zauroczona nowym piórem, które do 1940 było bestselerem. Postępując zgodnie z kredo Parkera, firma kontynuowała prace nad lepszym piórem modyfikując jego cechy i wygląd. W 1939 mały błękitny diament został dodany na szczycie strzałki klipsu, który podkreślał, że pióro posiada wieczystą gwarancję. Dzisiaj Parker wciąż daje wieczystą gwarancję na swoje produkty.

    Następne pióro zmieniło styl i wygląd wszystkich wiecznych piór po nim. Do ukazania się Parkera 51, wieczne pióra były promowane jako te, które potrafią pomieścić więcej atramentu niż pióra konkurencji. By to zrealizować, korpusy były większe i projektowano różnorodne systemy napełniania, które zwiększały pojemność pióra. Takie pióra sprzedawano przez 60 lat.

    Natomiast Parker 51 wprowadzony w 1941 posiadał smukłą sylwetkę i hooded stalówkę. Zrobione było z tworzywa odpornego na działanie alkaliów i wykorzystywało tusz szybko schnący. Nazwane 51, ponieważ było rezultatem badań na 51 lecie firmy Parker, pióro to różniło się od konwencjonalnych piór, Parker określił je jako "pióro z innej planety".

    Parker 51 stał się takim sukcesem, że firma nie była w stanie wyprodukować wystarczającej ilości, która zaspokoiłaby popyt. Parker opublikował ogłoszenie przepraszając za niedobór na rynku. Poza Stanami Parker 51 był dosłownie na wagę złota.

    Chociaż przemysł art. piśmiennych borykał się z Kryzysem, z początkiem II Wojny światowej powtórnie rozkwitł na całe lata 40-te. Pod koniec wojny to właśnie piórem Parkera podpisano porozumienie, na mocy którego wojska niemieckie i włoskie ustępowały z północno-zachodnich Włoch.

    Rozejm kończący II Wojnę światową został podpisany Parkerem 51, należącym do generała Dwight D. Eisenhower. Chociaż wiedział, że nie może być obecny w czasie podpisania, nalegał aby jego pióro zostało wysłane na to wydarzenie. Natomiast dokument kończący II Wojnę na Pacyfiku został podpisany przez generała Douglas Mac.Arthura jego własnym 20-to letnim Duofoldem.

    W 1948 tańsza wersja 51 - Parker 21 - została wprowadzona na rynek i szybko objęła 60 % rynku 5 $. Parker 51 utrzymywał swoją popularność i, w 1950, otrzymał nagrodę The Fashion Academy Award za wyjątkowy styl, precyzję i mistrzostwo wykonania.

    Postrzegany jako prekursor w branży, Parker rozwijał się. W 1953 teren o wielkości 226.000 m2 zwany Arrow Park, został otwarty w Janesville, wyposażony w zautomatyzowane systemy produkcji przedmiotów sztuki.. Tego samego roku Parker otwarł fabryki we Francji i Meksyku.

    Kiedy przemysł piśmienny dojrzewał, pojawiały się nowe rozwiązania i zmiany w pracach nad lepszym produktem. W połowie lat 40-tych w Ameryce zaprezentowano długopis. I chociaż jakość pierwszych długopisów była niska i Parker nie przeskoczył tej poprzeczki. W rzeczywistości długopis nie był czynnikiem na rynku aż do opracowania w latach 50-tych ulepszeń w zakresie materiałów, metod i atramentu.

    Ostatecznie to Parker opracował lepszy nowy długopis w i w 1954 ukazał pierwszorzędny długopis Jotter. Parker kontynuował ulepszenia w Jotterze by w 1957 zaprezentować długopis z teksturowaną końcówką posiadającą kulkę z węglika wolframu. T-Jotter ustanowił standardy dla całego przemysłu. Jego wykonanie było i jest standardem dla stalowych zwykle używanych długopisów. Teksturowana kulka dobrze przylega do powierzchni papieru, pisząc nawet na gładkich i śliskich powierzchniach. Długopis stał się wkrótce najpopularniejszym art. piśmiennym w Stanach.

    Pomiędzy 1958 a 1962 Parker otworzył filie w Australii, Argentynie, Brazylii, Niemczech, Peru i Kolumbii. Do produktów wprowadzonych w tym czasie należały: Parker 61 Jet Flighter, International Jotter, Parker 45 i Parker VP. W 1962 Parker został nagrodzony przez Royal Warrant jako głównego dostawcę piór i atramentu do Royal British Household. Pióra Parkera są wciąż używane przez monarchów i osobistości na całym świecie.

    Na swoją 75 rocznicę Parker zaprezentował wieczne pióro Parker 75 z litego srebra, ze stalówką z 14 K złota. Jego wzór stał się sztandarowym wzorem firmy. W listopadzie 1965 Parker zaprezentował specjalną edycję 75 Spanish Treasure Fleet. Wykonany był ze srebra odzyskanego ze skarbu z hiszpańskiego statku, który zatonął u wybrzeży Florydy w 1715. Wyprodukowano tylko 4821 sztuk.

    Rok 1967 przyniósł serię Classic o szczupłej sylwetce, W 1968 Parker wprowadził ołówek automatyczny, który pisał nawet 50.000 słów. W następnym roku specjalna edycja Classic została zaczerpnięta z Atlas booster rocket, która uczyniła Johna Glenna pierwszym amerykańskim astronautą, który okrążył ziemię 20 lutego 1962 roku. Fragment metalu użytego do wykonania tego pióra przetrwał wypuszczenie i wylądował w Afryce. Booster metal został użyty do przycisku w "Kosmicznych piórach", stworzonych na cześć 10-cio lecia programu kosmicznego. Pamiątkowe pióra, których nie sprzedawano, były wręczane międzynarodowym liderom i osobistościom.

    W 1970 Parker wydał T-1, futurystyczny przybór piśmienny wykonany z komponentów tytanowych. Sławna kreacja Parker Duofold została ponownie zaprezentowana w 1972 z etykietą Big Red jako długopis z końcówką gwarantującą gładkie pismo. Sprzedały się miliony, szczególnie wśród tych, którzy z nostalgią tęsknili za świetnymi latami 20-tymi i dla tych młodych, dla których Big Red był czymś nowym.

    Rok 1973 przyniósł zakończenie wojny w Wietnamie i ówczesny Sekretarz Stanu William P. Rogers podpisał porozumienie pokojowe w Paryżu 27 stycznia pamiątkowym piórem Parker 75 Keepsake.

    Swoje pierwsze pióro kulkowe Parker zaprezentował w 1975. Posiadało ono zalety długopisu i wiecznego pióra, głównie łatwy dopływ atramentu. Cechowało się ono systemem dopływu atramentu wiecznego pióra i teksturowaną kulką z węglika wolframu zaczerpniętego z długopisu. Dzięki zastosowaniu tego świetnego rozwiązania Parker po raz kolejny wyznaczył standard dla całego przemysłu. Różniło się one od innych piór kulkowych, działających na zasadzie tamponu, kontrolującego przepływ atramentu. Pióra takie wyszły już zużycia.

    Parker nadal pracował nad nowymi pomysłami. Wśród art. piśmiennych wprowadzonych w późnych latach 70-tych były: Parker 180, Parker 25, 45, 50, Ms. Parker i Swinger, pióro z wisiorkiem (znane później jako Slinger). Kolekcja Arrow została zaprezentowana w 1981 a Vector RB po raz pierwszy ukazał się w Stanach w 1982. Kolekcja Parker Premier ukazała się na świecie w 1983.

    1 lutego 1986 grupa menedżerów i inwestorów nabyła Writing Instruments Group Parkera w Anglii. W ten sposób Parker stał się firmą prywatną a centrala firmy przeniosła się do New Haven w Anglii. Wciąż firma odwoływała się do filozofii jej założyciela i do tradycji wynalazczości i jakości. Kontynuowano także użycie wyrobów Parkera w historycznych okazjach. W 1987 prezydent Ronald Regan i radziecki generalny sekretarz Mihaił Gorbaczow podpisali historyczny traktat o Zasobach Nuklearnych Sterling Silver Parker 75.

    Sławny w latach 20-tych Duofold został powtórnie zaprezentowany w 1987 jako wieczne pióro i długopis Duofold Centennial, na setną rocznicę Parkera. Odniósł on natychmiastowy sukces, nadający klasycznej stylistyce piór rangi technologii będącej sztuką pisma. W lecie 1990 zaczęła się ekspansja Kolekcji Duofold, która zawierała FP Centennial, szczuplejsze FP International, pióro kulkowe, długopis i ołówek stylizowany na oryginale z lat 20-tych. Były one w nast. wykończeniach: marmur niebieski, maroon i czarny. Specjalna edycja Orange Duofold Centennial FP i PCL zostały także zaprezentowane w wersji płonący pomarańcz z lat 20-tych. Sukces kolekcji Duofold był natychmiastowy i przewyższył najśmielsze oczekiwania.

    Następnymi produktami wprowadzonymi pod koniec lat 80-tych były Parker 88 Place Vendome, Parker 95 i artykułu Vector. W 1990 tradycja używania przyborów Parkera do historycznych podpisów była kontynuowana przez prezydenta Georga Busza i radzieckiego przywódcę Michaiła Gorbaczowa, którzy użyli pióra kulkowego Parker 75 Sterling Silver do porozumienia pomiędzy tymi krajami o zakazie użycia broni chemicznej.

    Pióra kulkowe Parker 75 uzyto na Moskiewskim Szczycie 31 lipca 1991 do historycznego podpisu Traktatu Redukcji Strategicznych Wojsk przez Busza i Gorbaczowa.

    W 1991 ożywił rynek 10$ i 100$ prezentów, kiedy wprowadził nowy długopis i ołówek mechaniczny Parker Insignia w Stanach. Nowa seria precyzyjnych i wysokiej jakości art. piśmiennych bazowała na ergonomicznym kształcie i zrobiona była ekskluzywnie w fabryce w Janesille. Kolekcja Insignia z powodzeniem została wprowadzona na rynki Azji i Europy w 1992.

    W tym samym roku Parker ustanowił Fundację World Memorial Fund na rzecz ofiar katastrof, produkując pióra z emblematem pocisku. Dochód z ich sprzedaży zasilał konto Fundacji. Pióra Memorial miały emblemat z metalu amerykańskiego perszinga i sowieckiego pocisku SS20. W skład tej kolekcji wchodziły Parker Duofold Black International FP i BP i trzy Parker Insignia BP i PCL. Artykuły te tworzą limitowaną edycję i nie więcej niż 10.000 będzie wyprodukowanych i sprzedanych w Północnej Ameryce. Osobno Parker Duofold Black International World Memorial BP został zaprezentowany amerykańskim prezydentom: Richard Nixon, Gerald Ford, James Carter, Ronald Regan i George Bush na otwarcie biblioteki Ronalda Regana, jako inicjatywa na rzecz pokoju.

    W 1991 Parker zaprezentował także kilka popularnych serii. By zaspokoić popyt na piękne art. pismienne, Parker wydał linię Duofold w wykończeniach: platerowane 23K złotem i ze szczerego srebra, marmur zielony; Parker Custom 75 w wersji z platerowaną złotem nakrywką i w 4 korpusach z laki.

    Kontynuując ten długi wywód o historycznych podpisach pióro kulkowe Duofold Orange zostało użyte przez prezydenta Georga Busha i prezydenta rosyjskiego Borysa Jelcyna 17 czerwca 1992, by podpisać historyczny dokument o redukcji armii w Waszyngtonie. Oboje zobowiązali się do zniszczenia 2/3 swoich krajowych arsenałów nuklearnych w przeciągu 10 lat. Po podpisie prezydenci podtrzymali tradycję wymiany piór.

    Trwając od ponad wieku dzięki swojej zdolności dostarczania nowych rozwiązań, technologii i produktów z powodzeniem, Parker jest naprawdę światowym liderem. Dzisiaj przybory i akcesoria Parkera sprzedawane są w ponad 120 krajach i są przyborami, które piszą w każdym języku.




    Mont Blanc - 1906 r.
    "Ta biała plamka na skuwce przypomina mi pokryty śniegiem szczyt, więc nadajmy mu nazwę MONTBLANC". Firma miała dopiero cztery latka, gdy przemysłowiec Carl Schalk, przyjaciel rodzin założycieli poczynił w 1910 roku tę sugestię.

    Najwyższy szczyt Europy miał się stać jednoznacznym symbolem wysokiej jakości, jakiej oczekiwano od wynalazku pióra wiecznego. Ten wczesny marketing i pomysł na kształtowanie tożsamości firmy okazał się tak przekonywujący, iż białemu zakończeniu o równych krawędziach nadano w 1913 roku słynną formę gwiazdki, aby zasugerować w sposób jeszcze bardziej wyrazisty pokryty śniegiem szczyt. Wszystko co znajdowało się pod tą gwiazdką było i jest do dziś najdoskonalszym wyrazem wysokiej jakości mistrzostwa wykonania, stylu i prestiżu.

    Kierując się takimi aspiracjami bankier z Hamburga i inżynier z Berlina połączyli w 1906 roku swe siły, aby produkować narzędzia piśmiennicze na zasadach wyłączności dla hanzeatyckiego handlarza materiałami piśmienniczymi. Szybki sukces doprowadził do założenia w 1908 roku firmy SIMPLO FILLER PEN COMPANY przez Clausa-Johannesa Vossa, który wkrótce potem wziął na wspólników Christiana Lausen'a i Wilhelm'a Dziambora. Idąc z duchem czasów, w 1914 roku firmę przemianowano na SIMPLO FULLFEDER GESELLSCHAFT. Przez następne 75 lat trzy rodziny wspólnie kierowały firmą, która wciąż produkowała swe precjoza w Hamburgu i stamtąd zaopatrywała dosłownie cały świat. W 1934 roku nazwa firmowa MONTBLANC stała się nieodłączną częścią obecnej nazwy firmy: MONTBLANC-SIMPLO GmbH.

    Cały szereg piór wiecznych, automatycznych ołówków i akcesoriów na biurko będących dziś przedmiotem pożądania kolekcjonerów i muzeów pochodzi z lat dwudziestych i trzydziestych naszego stulecia. Niektóre z nich były kolorowe, inne marmurkowe, zdobione i stylizowane ściśle według kanonów Art Deco. W 1924 roku wprowadzono na rynek pióro Meisterstück, które natychmiast zostało przyjęte jako klasyk swego gatunku i sprzedawane jest z wielkim sukcesem na całym świecie aż po dziś dzień jako Montblanc Meisterstück.

    Od tamtych wczesnych dni, nazwa MONTBLANC stała się międzynarodowym synonimem najwyższego poziomu kultury piśmienniczej, perfekcji wykonania oraz techniki, elegancji i prestiżu. Podobnie, jak w 1924 roku kolekcję uzupełniają wytworne wyroby skórzane, ekskluzywne akcesoria, jak również ręcznej roboty papier do pisania znany pod nazwą Meister-Bütten. Swych stałych wielbicieli mają repliki artykułów muzealnych wprowadzane na rynek w formie ograniczonych serii i często zostają wyprzedane w całości na drodze zamówień przedsprzedażowych już w chwili zaanonsowania ich produkcji. Pióra wieczne z pokrytą śniegiem skuwką stanowią jednak centralny punkt kolekcji. W związku z tym, iż ich "imiennik" ma dokładnie 4,810 metrów wysokości, wszystkie stalówki MONTBLANC noszą na sobie tę liczbę. Jest to najwyższy szczyt Europy i ten powód sam w sobie wystarcza, by uważać go za nowy szczyt doskonałości.

    Firma Montblanc powstała w roku 1906 w Hamburgu. Od prawie 100 lat, za nazwą Montblanc kryje się sztuka pisania oraz ośnieżony szczyt Mont Blanc, symbolizujący status wysokiej jakości marki z wyróżniającą się białą gwiazdką.

    Klasyczne pióro Montblanc, Meisterstück, wyprodukowane w 1924 roku, stało się obiektem kultu. Nie tylko z powodu klasycznego, ponadczasowego wzornictwa, lecz także z powodu niezapomnianych wartości, które są tak charakterystyczne dla całej kolekcji Montblanc. Te wartości nabierają coraz większego znaczenia w naszym współczesnym, ciągle przyśpieszającym stylu życia; te wartości to tradycja, mistrzostwo wykonania i zrozumienie dla tak istotnych rzeczy jak myśli, uczucia, piękno i kultura. Każdy produkt Montblanc stworzony przez te lata nosi w sobie świadectwo tych wartości.

    Firma Montblanc jest znana od pokoleń jako producent wysokiej jakości przyborów do pisania, a ostatnio także jako producent artykułów skórzanych i zegarków. W ostatnich latach asortyment produktów powiększył się i w swojej ofercie firma posiada także wysokiej jakości akcesoria piśmiennicze, zegarki jubilerskie, luksusowe artykuły skórzane i paski, biżuterię, okulary i perfumy. W ten sposób firma Montblanc stała się dostawcą ekskluzywnych produktów, które odzwierciedlają wysokie zapotrzebowanie rynku na produkty wysokiej jakości, nowoczesne wzornictwo, tradycję i mistrzostwo wykonania.

    Montblanc ma swoje głębokie korzenie w kulturze pisania i z tego właśnie powodu tak bardzo angażuje się we wspieranie kultury. Poprzez swoją rozmaitą międzynarodową działalność, firma wnosi aktywny wkład do współczesnego życia kultury.

    W chwili obecnej istnieje około 9000 autoryzowanych punktów sprzedaży detalicznej w ponad 70 krajach świata oraz ponad 200 butików firmowych Montblanc.

    Przybory do pisania Montblanc blisko od stu lat towarzyszą ważnym wydarzeniom historycznym. Przy ich pomocy wielcy tego świata uświetnili swoim podpisem dokumenty decydujące o naszej historii. Do najsławniejszych z nich należał Pakt Ribentropp - Mołotow. Zasiadający w Białym Domu w latach 1961-1963 Amerykański Prezydent, John F. Kennedy, zarówno na co dzień, jak i od święta używał przyborów do pisania Montblanc. Również i dziś politycy używają piór, długopisów, cienkopisów i ołówków Montblanc. Należą do nich: była premier Wielkiej Brytanii: Margaret Thacher, królowa Elżbieta II, były Prezydent Rosji: Borys Jelcyn, hiszpańska królowa Zofia, Papież Jan Paweł II oraz wielu innych.




    Montegrappa - 1912 r
    Nad brzegiem rzeki Brendta w jednym z najbardziej uroczych zakątków Bassano del Grappa, nieopodal Vincenzy, stoi historyczny budynek, który prawie przez 90 lat stanowił kwaterę najstarszej włoskiej wytwórni przyborów piśmienniczych. Właśnie tu, w 1912 roku, została założona 'Maniffattura penini d'oro e penne stilografiche' ('Wytwórnia złotych stalówek i pór wiecznych').

    Podczas Pierwszej Wojny światowej Bassano było centrum operacji militarnych. Pośród wielu żołnierzy, którzy używali firmowych piór prowadząc swoją korespondencję, było dwóch znanych pisarzy XX wieku - Ernest Hamingway i John Dos Passos, którzy będąc wolontariuszami służyli jako kierownicy karetek pogotowia. W tym czasie wytwórnia w Bassano stała się powszechnie znana za sprawą piór wiecznych Elmo, które to, jako jedyne z pierwszych, powstawały z nowoczesnych materiałów, takich jak celuloid czy galalit

    Wkrótce do marki Elmo dołączyła Montegrappa - upamiętniająca bohaterską obronę Monte Grappa przez Włoskie wojsko podczas Pierwszej Wojny światowej. W okresie międzywojennym Montegrappa przeżywała swój rozkwit. To był okres, w którym rozpowszechniano pióra wieczne a produkty Elmo trafiały w gusta klientów swoim świerzym wzornictwem, różnorodnością materiałów i kolorów, perfekcyjnym działaniem mechanizmów oraz oryginalnością i precyzją technik wytworzenia.

    Wytwórnia zmieniła swoją nazwę na Montegrappa w 1947 roku i kontynuowała działalność podtrzymując wyróżniający się charakter, koncentrujący się na produkcie, którego charakterystyczna indywidualność leży w jego misternym wykonaniu przez rzemieślników z Vincenzy. W 1992 roku z okazji 80 rocznicy powstania, Montegrappa wyprodukowała swoją pierwszą edycję limitowaną - 1912 sztuk, która to natychmiast wzbudziła zachwyt kolekcjonerów i koneserów na całym świecie swoim tradycyjnym i wyjątkowym kunsztem rękodzielniczym - głębokim grawerowaniem. śmiało czerpiąc inspiracje z wielkich wydarzeń historycznych, kultury i przeszłości oraz najgłębszych pasji gatunku ludzkiego, edycje limitowane są największą chlubą Montegrappy. Przejęcie Montegrappy przez grupę Richemont pod koniec roku 2000 stanowi kamień milowy we wzroście obrotów firmy za sprawą poprawienia sieci dystrybucji. Równocześnie pozostawiono nietkniętą tradycję reprezentowaną przez renomowanych rzemieślników i złotników - zapewniających osobliwą tożsamość marki Montegrappa cenioną szeroko w środowisku koneserów i kolekcjonerów na całym świecie.


    Charakterystyczny wygląd piór - czyli jak odnaleźć prawdziwą perlę:

    Już na pierwszy rzut oka pióra wieczne firmy Montegrappa wyróżniają się na tle konkurencji - a to za sprawą wyjątkowych materiałów, z których są wykonane. Najczęściej włoscy rzemieślnicy używają w tym celu macicy perłowej oraz celuloidu - tworzyw, które dzięki swoim właściwościom nadają tym instrumentom wyjątkowy charakter. Ciekawostka jest tu czas, jaki potrzebny jest na wyschnięcie masy celuloidowej - w zależności od koloru, który chcemy uzyskać wynosi on nawet do 20 miesięcy (np. przy kolorze żółtym)! Planowanie i projekt każdej kolekcji jest więc nie tylko procesem pracochłonnym, lecz również niezwykle czasochłonnym.

    Firma wykorzystuje również szlachetne kruszce oraz kamienie - w szczególności podczas tworzenia serii limitowanych. Wyróżnikiem produktów Montegrappa jest również kuleczka wieńcząca klip każdej skuwki.


    Najsłynniejsze serie:

    Z pewnością zaliczyć tu możemy kolekcję 'Oriental Zodiac', a wśród niej jedną z ważniejszych linii - 'Dragon' wydaną w roku 1995. Doczekała się ona w 10 rocznicę swojego istnienia - w roku 2005 dopełnienia w postacie żeńskiej strony natury smoka - linii 'Eternal Bird'.

    Podkreślenia wymaga również kolekcja 'Piór Papieskich' zatwierdzona prze władze Watykanu, ze sprzedaży której corocznie przekazywane jest część dochodu na fundacje wspomagającą brazylijskie dzieci ulicy.

    Ważnymi seriami, cieszącymi się ogromnym powodzeniem szczególnie wśród kolekcjonerów okazały się również kolekcje 'Tribute' ( np.'Leaving Harmony' pióro poświęcone harmonii życia ludności Singapuru) oraz 'Cosmopolitan' (np.'1849 E-W' inspirowane legendami o amerykańskich poszukiwaczach złota).




    Sheaffer - 1913 r.
    Historia Sheaffera zaczyna się w roku 1907 wynalezieniem wiecznego pióra napełnianego przy pomocy dźwigni przez Waltera A. Sheaffera w Fort Madison, w stanie Iowa w USA. Ówczesne wieczne pióra były nieporęczne w użyciu i niewygodne do napełniania, wymagając kroplomierza i pewnej ręki. Niezadowolenie Sheaffera z tego stanu rzeczy było inspiracją do poszukiwania prostej i czystej metody napełniania piór. Rezultatem tych poszukiwań było pierwsze wieczne pióro napełniane atramentem przy pomocy dźwigni. Rozwiązanie to zostało opatentowane przez W. Sheaffera w USA w sierpniu 1908 roku. Jedno dociśniecie wąskiej metalowej dźwigni napełniało zbiornik pióra bezpośrednio z kałamarza. Wynalazek ten spotkał się z tak entuzjastycznym przyjęciem że Sheaffer w 1912 roku zdecydował się zaryzykować i zainwestować życiowe oszczędności w utworzenie fabryki piór- W. A. Shaeffer Pen Company.

    Pionierski duch innowacji Waltera Sheaffera stworzył firmę, a zarazem tradycję takich wynalazków jak atrament Skrip (1922), mechanizm napełniania Touchdown ( 1949 ) oraz zintegrowana stalówka (1959). Wprowadzono nowe modele piór, takie jak Balance Lifetime ( 1928 ), czy PFM (1959 ), które były inspiracją współczesnych kolekcji Sheaffera. Liczne zasługi Sheaffera wniesione do przemysłu przyborów piśmienniczych prawie sto lat temu były początkiem trwającej do dziś tradycji i najwyższej jakości produktów.




    Aurora - 1919 r.
    Aurora to wiodący włoski producent piór wiecznych, z siedzibą w Turynie, znany na świecie również, jako wyróżniający się kreator przyrządów do pisania, oraz przedmiotów luksusowych. Spółka została założona w 1919 r. krótko po zakończeniu I Wojny światowej. Jej nazwa Aurora oznaczająca 'świt', wyraża nadzieję na lepszą przyszłość.

    Cztery pokolenia temu, dziadek obecnego Dyrektora Generalnego firmy, był pierwszym importerem przyrządów do pisania na terenie Włoch, a jednocześnie ich wielkim miłośnikiem i kolekcjonerem. Jego pasja szybko przeszła na całą rodzinę co przyczyniło się do osiągnięcia obecnego prestiżu firmy. Aurora wykorzystuje materiały europejskiego pochodzenia, gdyż chce być wierna europejskim gustom przy równoczesnym kultywowaniu tradycji przodków. Firma jest znana z bogatego wzornictwa, stosowania wykończeń z metali szlachetnych przy równoczesnym wprowadzaniu nowatorskich rozwiązań. W bogatej ofercie Aurory są wyroby dla każdego odbiorcy, a więc ze średniej półki cenowej kolekcje Magellano, Style, Ipsilon, oraz z wyższej Talentum, Ottantotto (88), Optima.

    Oczywiście dla najbardziej wymagających miłośników i kolekcjonerów wiecznych piór Aurora oferuje specjalne limitowane edycje (po 1919szt.) poświecone wydarzeniom - Anniversario, Jubilaeum, lub znanym postaciom historycznym jak Cristoforo Colombo, Benvenuto Cellini, Giuseppe Verdi, Leonardo da Vinci, oraz współczesnym jak pióro Aurora-Papa poświecone Papieżowi. Produkty Aurory zajmujące wysoką pozycję na rynku włoskim są również obecne w ponad 50-ciu krajach świata.

    Przez ponad 85 lat działalności, dzięki swym małym arcydziełom, Aurora zapisała najważniejsze karty historii piśmiennictwa, wszak słynne Hastil, zaprojektowane przez Marco Zanuso, było pierwszym przyrządem do pisania wystawionym w Nowojorskim Muzeum Sztuki Nowoczesnej. W roku 2000 wyroby Aurory otrzymaly również nagrody magazynów Pen World i Robb Report. Aurora wyróżniana jest nie tylko za swoje produkty, również za swoje działania proekologiczne jak np. wspomaganie procesów przywracających czystość wód w obrębie Turynu. W zakresie działań Aurory jest także wspomaganie Włoskiego Czerwonego Krzyża, oraz programów badań do walki z rakiem, czy też czy pomocy udzielanej potrzebującym jej dzieciom.

    Piórami tej marki posługują, lub posługiwali się najwięksi i najpopularniejsi ludzie na świecie, tacy jak Papież Jan Paweł II, Riccardo Muti, Bill Gates, Andrea Bocelli, Naomi Campbell i wielu innych. Wartości wyznawane przez firmę Aurora to pasja i zaangażowanie w wykonywaną pracę. Przekazywane są one dzięki wyrafinowanym produktom, których wartość rośnie z pokolenia na pokolenie, ponieważ urok i jakość zawsze pokonują próbę czasu. Wszystko to tworzy obraz Aurory (w mitologii bogini Jutrzenki) jako firmy przywiązującej wagę nie tylko do swoich luksusowych produktów, ale również do problemów współczesnego świata.




    Rotring - 1928 r.
    Firma Rotring powstała w Niemczech w 1928 roku. Założył ją Wilhelm Riepe - z zawodu handlarz ziołami - który chciał stworzyć idealny instrument piśmienny. Miało to być coś, co połączyłoby najlepsze cechy amerykańskiego stylografu i tradycyjnego pióra wiecznego. Riepe szukał narzędzia niezawodnego, które mogłoby pisać z kopiami nie drapiąc i nie zalewając pisma atramentem. Rezultatem było pióro, które zamiast stalówki miało specjalną rurkę - rotring Tiku, lub inaczej długopis atramentowy. Niemiecki Tintenkuli stał się synonimem perfekcyjnego instrumentu piśmiennego.

    Najważniejsze wydarzenia:

    1928 - Rotring tworzy 'Tintenkuli', pióro wieczne rurkowe z niezwykle wytrzymałą końcówką, która pozwalała na pisanie bez drapiących stalówek.

    1936 - Poraz pierwszy pojawia się wielofunkcyjny długopis - protoplasta wszystkich długopisów tego typu. Zaoferowano ołówek i dwa kolorowe długopisy w jednej oprawce.

    1953 - Rotring tworzy pierwszy rodzaj tuszografu - rapidograf, nawet dzisiaj nadal wyznacza on standardy w rysunku technicznym.

    1955 - Następny dowód potwierdzający innowacyjność i najwyższą jakość Rotringa: pierwsze możliwe do napełniania pióro kulkowe z prawdziwą (oryginalną ) rubinową końcówką wzbudza prawdziwą sensację.

    1979 - Rotring tworzy "Tikky" - ołówek automatyczny, który wprowadza nową jakość, wykonanie i precyzję przyborów do rysunku technicznego 'pod strzechy'.

    1984 - Kaligraficzne pióro rotringa 'ArtPen' zaprojektowane specjalnie dla artystów, znajduje również swoich zwolenników wśród wszystkich miłośników pisania.

    1988 - Klienci zostają zaangażowani w projektowanie nowego wielofunkcyjnego pióra. Rezultat - przywrócenie do życia wygodnego wzrokowego mechanizmu wybierającego.

    1989 - Sześciokątny w przekroju rotring 'Newton' ustala nowe estetyczne standardy w najwyższej jakości przyborach piśmienniczych.

    1994 - Powstaje nowa seria 'Millenium'. Kolejne egzemplarze będą pojawiać się co roku aż do roku 2000.

    1995 - Wprowadzenie pierwszego pióra kulkowego XONOX z zastosowaniem technologii kapitalnej - idealny produkt do biura.

    1996 - Rotring skupia swoje działanie na serii rotring XONOX - pióro kulkowe, cienkopis




    Visconti - 1988 r.
    Firma Visconti od początku swojego istnienia związana jest z Florencją - miastem do dziś wiernym swym renesansowym tradycjom. Również i precjoza Viscontiego swoją tematyką często nawiązują do epoki odrodzenia. Zakładając firmę Dante Del Vecchio i Luigi Poli - dwaj wytrawni kolekcjonerzy wiecznych piór wiedzieli, że ich wyroby mają być czymś niezwykłym, czymś co stanowi połączenie tradycji z nowoczesnością.

    Aby taki cel osiągnąć postanowiono użyć celuloidu, najstarszego tworzywa-obecnie zupełnie wypartego przez plastyk. Materiał ten święcił swój tryumf przez całą 'złotą erę' wiecznych piór w latach 1920-1950, a dziś, choć celuloidowe wyroby stanowią wciąż gratkę dla kolekcjonerów, na powrót do cennego tworzywa stać jedynie nielicznych. Ogromnym problemem okazało się znalezienie dostawcy celuloidu, firmy niegdyś go wytwarzające najczęściej zdążyły już pozbyć się odpowiednich maszyn.

    Jednakże wytrwałość i dar przekonywania przedsiębiorców zaowocowały tym, iż jedna z firm zgodziła się wznowić produkcję celuloidu, ze względów bezpieczeństwa nieco zmodyfikowanego. Natomiast nowoczesność miała się przejawiać w zastosowaniu najnowszych rozwiązań technicznych w mechanizmach doprowadzających atrament do stalówki. Potrzebne do tego były nie tylko bardzo dobre maszyny, ale przede wszystkim doświadczeni ludzie zdolni, doskonałą już technologię jeszcze udoskonalić.

    Chyba nigdzie poza Florencją nie udało by się zebrać takiego zespołu przedstawicieli różnych gałęzi rzemiosła, którzy tak trafnie potrafią wykorzystać swój talent na różnych etapach produkcji wiecznego pióra.

  • e-mail  |  góra  |  strona główna